شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید علی فتحی
نام پدر: احمدشهید علی فتحی
تاریخ تولد: 1335
محل تولد: رهنان
شغل: نجار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/15
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
جوانان شهید این دیار، دیار حسین بن علی (ع) هر کدام بر قله ای دست یافتند و پرچم گلگون و سرخ تشیع را بر فرازش به اهتزاز درآوردند. قله ای نه از سنگ و خاک، قله ای نه از جنجال که قله ای از قلب های تمامی مستضعفان، آن ها بزرگترین و عظیم ترین قله ها را فتح کردند.
شهید علی فتحی فرزند احمد در سال 1335 در شهر رهنان در یک خانواده ی مذهبی دیده به جهان شود. پس از سپری کردن دوران طفولیت کار خود را با کشاورزی همراه پدرش شروع کرد و کنار آن مشغول به تحصیل شد. در سال 1352 مشغول حرفه ی نجاری شد و در سال 1353 تشکیل خانواده داد که ثمره ی آن یک دختر و سه پسر می باشد.
با شروع انقلاب اسلامی در تمام صحنه های انقلاب حضور داشت و نیز با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و پس از شرکت در عملیات های متعدد، سرانجام در تاریخ 62/5/15 در عملیات والفجر 2 به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


جلوه هایی از شهید:
یکی از خصوصیات اخلاقی ایشان این بود که نسبت به مسائل دینی بسیار دقیق عمل می کرد و سعی ایشان در این بود که بتواند نسبت به شناخت بیشتر خود با تحقیق عمل نماید آن هم نه از روی صحبت ها و نقل و قول های تکراری.
ایشان در همه حال خود را موظف به رسیدگی افراد ضعیف و نیازمند می دانست و این حالت را به اعضای خانواده و دوستان نیز توصیه می نمود.


پیام شهید:
ای ملت هایی که می گویید ما اسلام و قرآن را می خواهیم، پیام ما به عنوان یک مسلمان به شما این است که اگر می خواهید اسلام و قرآن و مستضعفان از زیر یوغ مستکبرین نجات پیدا کنند، باید همه ی شما به فرمان ولایت فقیه یعنی این رهبر عزیز و این امام بزرگوار باشید.


گلبرگ های خاطره:
ایشان در آخرین باری که در جبهه مشغول انجام وظیفه بود شبی در جمع تعدادی از همسنگرانش نشسته بود، رو به بچه ها کرد و گفت: بچه ها ما که عازم عملیات هستیم و می دانیم دیگر هم زنده بر نمی گردیم ولی به مسئولان بگویید، طوری با مسائل اسلام و مرم عمل نمایند که همیشه این دو مکمل هم باشند و خدای ناکرده عملکرد شما از اسلام عزیز که همیشه حیات آن با خون شهیدانی گرانقدر از صدر اسلام تا کنون رقم خورده است فاصله نگیرد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی