شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مهدی یخچالی
نام پدر: غلامرضاشهید مهدی یخچالی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: اصفهان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/15
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
این شهید عزیز در اصفهان متولد شد و در طفولیت بنا به اقتضای زمانه در شهرهای تهران، جهرم، آزادشهر سکنی گزید و در 5 سالگی در آزادشهر به مدرسه پا گذاشت. درسال 54 به اتفاق پدر به اصفهان و شهر رهنان آمد و تا آخر عمر در آنجا اقامت گزید. با شروع انقلاب او که نوجوانی بیش نبود در گسترش دامنه ی جریان های انقلابی بسیار کوشید و در راهپیمایی ها شرکت فعال داشت.


جلوه هایی از شهید:
نماز اول وقت می خواند. نماز شب و نماز جمعه را فراموش نمی کرد. خوش اخلاق، خوش برخورد، بسیار سر به زیر و آرام بود. متین و با وقار بود. کم صحبت بود. پشتکار خوبی داشت. صدای دلنشین و خوشی داشت و با محبت و متدین بود. اهل مناجات و شب زنده داری بود. همیشه به خوبی ها سفارش می کرد، مخصوصاً مادر و خواهران خود را الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) و پدر و برادران خود را به الگو قرار دادن حضرت علی (ع) سفارش می کرد.


پیام شهید:
سفارش من به شما این است که پشتیبان ولایت فقیه باشید و از امام حمایت نمایید. از روحانیت و دولت حمایت کرده و با کسی که این دولت را تضعیف کند به شدت برخورد نمایید. به خدا قسم اگر دشمنان مرا بکشند و خونم را بر زمین ریزند در قطره قطره خونم نام مقدس خمینی را می بینند. ای برادران، خط آل محمد و علی را روش و منش خود قرار دهید و مبادا از این راه بیرون روید که شکست شما در اینصورت حتمی است. ای خواهران این شعر را الگوی خود قرار دهید:


ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است
ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است


گلبرگ های خاطره:
یکی از همرزمان شهید نقل می کند شهید مهدی یخچالی با توجه به خصلت ایثار و فداکاری که در وجودش بود یک روز آمد و گفت: بچه ها من اجازه گرفته ام به مرخصی بروم، حال هر کدام از شما که می خواهد برود و کار دارد می تواند به جای من به مرخصی برود. این روحیه برای همه ی همسنگران بسیار تحسین برانگیز بود.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی