شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی اکبری
نام پدر: حسینشهید مرتضی اکبری
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/9/1
محل شهادت: پاسگاه زبیدات
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
مرتضی اکبری در سال 1342 در یک خانواده ی مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود. پس از دوران طفولیت جهت امر تحصیل دانش وارد مدرسه مودت شد و پس از تمام کردن مقطع ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان شد. با اوج گیری انقلاب اسلامی به رهبری خمینی بت شکن، ایشان هم در صحنه های انقلاب حضور یافت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ایشان وارد جبهه های جنگ شد که پس از مدتی مجروح گردید ولی برای دومین بار با بدن مجروح به جبهه برگشت و درعملیات های مختلف شرکت نمود تا سرانجام در آذرماه سال 61 در منطقه ی عملیاتی محرم، تپه های 175، شربت شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
اگر کاری را برای انقلاب و جامعه اسلامی انجام می داد هرگز حاضر نبود که آن را بر زبان بیاورد. شخص بسیار متواضع و ساکتی بود، زیاد سخن نمی گفت لیکن سعی می کرد با عمل خویش پیام را برساند.


پیام شهید:
برای حفظ جامعه ی اسلامی ابتدا باید خود را اصلاح کنیم. رعایت اخلاق اسلامی در معاشرت با یکدیگر ضروری و لازم است، مواظب گفتارمان باشیم که مبادا فحاشی کنیم و زبانی را که خداوند متعال آفریده و به ما قدرت تکلم با آن را داده است آلوده نکنیم.


گلبرگ های خاطره:
فردی علاقه مند به مطالعه بود و کارهای فرهنگی مختلفی انجام می داد. یکی از مسئولان از ایشان درخواست نمودند که شما امشب قبول زحمت کنید و بروید برای برادران سخن بگویید، شهید اکبری با یک حالت خیلی متین و مخلصانه ای گفت: من خجالت می کشم. دوستان گفتند: شما بروید، این خجالت ها برای بار اول امری عادی است و برای دفعات بعدی دیگر از خجالت خبری نیست، ایشان قبول نمود و رفت برای برادران سخن گفت. در حین صحبت، دوستان مشاهده کردند اشک بر گونه های ایشان جاری شده است. شاید می خواست بگوید سخن گفتن مشکل است و عمل به آن مشکل تر و بار مسئولیت انسان را سنگین تر می کند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی