شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محسن عسگری
نام پدر: حسینشهید محسن عسگری
تاریخ تولد: 1343
محل تولد: رهنان
شغل: سیمانکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/9/4
محل شهادت: عین خوش
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
محسن عسگری در 29 تیرماه 1343 در خانواده ای متوسط در شهر رهنان به دنیا آمد. بعد از اتمام دوره ی ابتدایی به علت مشکلات مادی خانواده موفق به ادامه تحصیل نشد و مشغول کار گردید. در ابتدای انقلاب همه شب با چندین نفر از دوستان به پاسداری و نگهبانی از شهر می پرداختند. پس از شروع جنگ تحمیلی جهت آموزش نظامی به پادگان اعزام و سرانجام در جبهه حضور یافت و در آذرماه سال 1361 در منطقه ی عین خوش شربت شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
او فردی اجتماعی و خوش برخورد بود. با دوستان به مروت و جوانمردی برخورد می کرد و هیچ کس را از خود رنجیده خاطر نمی ساخت. با والدین بر اساس حسن اخلاق و عطوفت برخورد می کرد. شخصیت های مذهبی را ارج می نهاد و به خط امام و روحانیون متعد پایبند بود.


پیام شهید:
ماردم، امیدوارم با شهادت من مانند زینب (س) استوار و چون کوه مقاوم باشی و با شهید شدن من هیچ گونه ناراحتی بر خود راه ندهی، ای پدر، تو هم مانند حسین (ع) شجاع باش و افتخار کن که این امانت را با سرافرازی به صاحبش بازگرداندی و ای برادران و خواهرانم، سعی کنید که راهم را که همان راه حسین (ع) و راه زینب (س) است ادامه دهید.


گلبرگ های خاطره:
اول انقلاب که شد و نهال نوپای انقلاب اسلامی به ثمر نشست از هر سو مستکبران و زورگویان در صدد نابودی انقلاب برآمدند و مزدوران خود فروخته ی خود را بر آن داشتند تا تیشه به ریشه ی انقلاب بزنند. لذا جوانان غیور و دلاور محل نیز با بسیج کردن خود و نگهبانی در محل کمر همت برای پاسداری از انقلاب بستند. محسن که به همراه دوستانش در این گروه شرکت کرده بود روزها برای امرار معاش کار می کرد و شب ها به همراه بچه های محل در مسجد محل جمع و در محل گشت می داند و هیچ گونه خستگی به خود راه نمی داند.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی