شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد شریفی
نام پدر: رمضانشهید محمد شریفی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: مسگر
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 62/1/8
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
محمد شریفی در سال 1341 در شهر رهنان به دنیا آمد. ایشان بعد از مدت 20 ماه که در ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان ها خدمت می کرد، با روحیه ی ایثارگری و شهادت طلبی که داشت، طاقت نیاورد و در نتیجه به یکی از واحدهای عملیاتی سنندج خود را معرفی کرد، چون فردی از خود گذشته بود و به نیروی لایزال الهی متکی بود. در همان زمان واحد عملیاتی خود را برای مبارزه با منافقان و کومله آماده می کرد. او بر اثر  این ایثارگری در چند مرحله از عملیات با موفقیت شرکت کرد و در تاریخ 62/1/8 در عملیاتی که با برادران ارتشی و سپاهی همرزم بود به آرزوی دیرین خود رسیدند.


جلوه هایی از شهید:
اخلاق خیلی خوبی داشت. صله ی رحم می کرد. خوش برخورد و خوش اخلاق بود. به والدین احترام می گذاشت و بسیار مقید و پایبند به مسائل مذهبی بود.(علاقه به نماز جماعت و روزه گرفتن و ...) روحیه ی تعاون و همکاری و ایثار داشت.


پیام شهید:
وظیفه ماست که از دل و جان عاشقانه به خاطر رضای خدا از این انقلاب دفاع و پاسداری کنیم. ما با انتخابی آگاهانه لباس رزم به تن کرده ایم و امیدواریم که خداوند تبارک و تعالی ما را جزء لشگریان خودش بپذیرد تا بتوانیم قربة الی الله و برای رضای خدا و راحتی و آسایش این مردم رنج کشیده کار کوچکی انجام دهیم. این دنیا، سرای فانی است که ما در آن چند روزی بیش نیستیم و پر از رنگ ها و نیرنگ ها و وابستگی های پوچ می باشد که مانند ماری خوش خط و خال انسان را به خود مشغول می کند. ما دو راه بیشتر نداریم یا غوطه ور شدن در این منجلاب دو روزه و یا روح را پرواز دادن و به ملکوت اعلی پیوستن. از خداوند می خواهم که ما را جزء بندگان خودش قرار بدهد.


گلبرگ های خاطره:
نقل از برادر شهید: آنان که از جان گذشتند و از زرق و برق دنیا خلاص شده بودند و در وادی دیگر سیر می کردند تا اینکه جان را نثار حق کنند و برای کالای جانشان مشتری تهیه نمایند. شهید با زحمات فراوان مبلغی پول تهیه کرده بود و پس از تلاش فراوان خانه ای خریده بود. در آن زمان یکی از دوستانش ازدواج کرد اما خانه ای نداشت. شهید با آن همه زحمات فراوان، خانه را در اختیار او قرار داد تا زندگی آن زوج به خوشی بگذرد و خود حسنه ای برای آخرت خویش بجوید.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی