شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رمضانعلی شیرازی
نام پدر: ابوالقاسمشهید رمضانعلی شیرازی
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/1/22
محل شهادت: شرهانی
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
رمضانعلی شیرازی در تاریخ شهریور 1344 در ماه مبارک رمضان در شهر رهنان به دنیا آمد. در سن 7 سالگی در دبستان مودت شروع به تحصیل نمود. در 12 سالگی دوره ی دبستان را به پایان رسانید و سپس در همان مدرسه دوره ی تحصیل راهنمایی را شروع کرد. در 15 سالگی دوره ی راهنمایی را به پایان رسانید و وارد دبیرستان امیرکبیر برزان شد، سال اول و دوم و سوم تجربی را با موفقیت پشت سر گذاشت و سال چهارم بود که درس را نیمه تمام گذاشت و در بسیج ثبت نام نمود و به جبهه های نبرد اعزام شد. حدود 15 ماه در جبهه ها می جنگید و چند مرتبه مرخصی آمد. در لشگر امام حسین (ع) در شهرک دارخوئین چندین ماه خدمت کرد و سپس در 22 فروردین ماه 1362 در شرهانی در عملیات والفجر 1 به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
همه ی شهدا از اخلاق بسیار بالا و خوبی برخوردار بودند، شهید شیرازی نیز از جمله شهدایی بود که دارای اخلاق پسندیده ای بود. هیچ وقت کسی  را آزار نمی داد و از دست خود ناراضی نمی کرد. به پدر و مادر نیکی می کرد. با خواهران و برادران به خوبی رفتار می کرد. با همسایگان و رفیقان خود نیز مهربان بود و بسیار مظلوم بود و مظلومانه نیز به شهادت رسید.


پیام شهید:
اکنون با خواهران سخنی دارم. خواهرم، بدان که پوشش عامل پرواز معنوی شما به سوی ملکوت اعلی است. پوشش زن، فریادی علیه بردگی در برابر ستمگران است. پس این را بدان که حجاب تو کوبنده تر از خون من است.


گلبرگ های خاطره:
چند روز به عید سال 62 مانده بود که ایشان از جبهه به منزل آمد و بعد از کمک کردن به پدر و مادر جهت امور منزل و خانه تکانی، عزم مراجعه ی مجدد به جبهه نمود.
مادر شهید هنگامی که چند نفر از دوستان شهید به منزل آمده بودند شنیده بود که شهید شیرازی به آن ها گفته بود که من می خواهم به جبهه بروم، ولی آن ها گفته بودند که حالا عید است صبر کن عید تمام شود بعد از سیزدهم عید با هم می رویم.
ولی شهید به ایشان گفته بود که من می روم، شما هم اگر می خواهید بیایید و اگر نمی خواهید بمانید. سرانجام 2 یا 3 روز مانده به عید به جبهه رفت و در تاریخ 62/1/22 پیکر مطهرش را به منزلگاه ابدی او برگرداندند و این نمونه ای است از حس مسئولیت پذیری در برابر وطن و اسلام.


یادش گرامی  و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

رمز شهید شدن شهیدانه زیستن است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی