شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید غلامرضا قلعه زمانی
نام پدر: رمضانشهید غلامرضا قلعه زمانی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: سیمانکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/4/18
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
غلامرضا از 5 سالگی به پدرش کمک می کرد. در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تا کلاس پنجم را خواند. در سال اول راهنمایی بود که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی پیروز شد. با شروع جنگ او تصمیم گرفت به جبهه برود. 5 بار به پادگان آموزشی مراجعه کرد و هر بار چون سنش کم بود به خانه بازگشت تا اینکه با دستکاری شناسنامه، سن خودش را که 14 سال بود زیاد کرد و به جبهه رفت. در عملیات بیت المقدس زخمی شد. باید پایش 3 ماه در گچ می بود که پس از 1 ماه گچ را باز کرد و باز به جبهه رفت و چون هنوز پایش خوب نشده بود در نانوایی خدمت می کرد. پس از مدت 10 روز به مرخصی آمد و بازگشت و این بار در واحد تخریب مشغول شد و باز برای عید به مرخصی آمد و با خانواده به مشهد رفت. در این سفر حسین قلعه زمانی پسر عموی شهیدش هم همراه ما بود که بعد از پایان سفر باز به جبهه بازگشت و بر اثر منفجر شدن مین به لقاء الله پیوست.


جلوه هایی از شهید:
شهید فردی متواضع و آرام بود به طوری که هیچ گاه نشده بود در خانه تندی نشان دهد. شهید همیشه به مستضعفان کمک می کرد و به دیگران نیز کمک کردن به آن ها را سفارش می نمود.


پیام شهید:
شهید نسبت به صرفه جویی و عدم اسراف سفارش زیاد می نمود. برای پدر و مادرش احترام زیادی قایل بود، در مورد حقوق والدین سفارش زیادی داشت و همیشه درخواست می نمود که امام را دعا کنید.


یادش گرامی  و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی