شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید محمد تقی شهبازی
نام پدر: محمدشهید محمد تقی شهبازی
تاریخ تولد: 1345
محل تولد: رهنان
شغل: کشاورز
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/4/31
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
محمد تقی شهبازی به سال 1345 در خانواده ای زحمتکش و مذهبی در شهر رهنان چشم به جهان گشود. مشکلات و ناملایمات را از همان اوان کودکی لمس کرد و از همان زمان به کمک پدر شتافت. تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و سپس به شغل کشاورزی روی آورد. عشق و علاقه ی فراوانش به جبهه و کمک به رزمندگان سرانجام او را راهی جبهه های جنگ نمود تا جان خود را فدای معشوق خود سازد و مهمان یگانه ی معبود شود.


جلوه هایی از شهید:
شهید مسائل مذهبی را بسیار مراعات می کرد. روحیه ی اخلاص و فداکاری، همت و پشتکار و جدیت فراوان، اهمیت به نماز و روزه، حساسیت نسبت به بیت المال و ... از خصوصیات بارز او بود.


پیام شهید:
پدر و مادرم من نمی خواهم که در ننگ و ذلت و خواری بمیرم بلکه می خواهم در عزت و شرف بمیرم. کسی که در راه خدا قدم بر می دارد باید از جان و مال خود بگذرد تا بتواند این انقلاب و اسلام را یاری کند. در راه خدا چه بکشیم و چه کشته شویم در هر دو حال پیروزیم.


گلبرگ های خاطره:
مادر شهید نقل می کند یک روز صبح که تازه از خواب بیدار شده بودم محمد تقی آمد پیشم و گفت: مادر دیشب یک خوابی دیدم نمی دانی چقدر خوشحالم، گفتم: چه خوابی دیدی؟ گفت: دیشب خواب دیدم در بیابانی راه می روم و به باغی رسیدم، ناگهان دو تن از دوستانم را که در عملیات شهید شده بودند در آن باغ دیدم، به من گفتند آقا محمد تقی آمدی؟ ما منتظرت بودیم. مادر نمی دانی چقدر خوشحالم زیرا می دانم من هم به زودی به آنان ملحق خواهم شد.


تصاویر شهید:

شهید محمد تقی شهبازی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی