شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید سید قاسم حسینی
نام پدر: سید حسنشهید سید قاسم حسینی
تاریخ تولد: 1347
محل تولد: رهنان
شغل: محصل
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 62/5/27
محل شهادت: کردستان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
وی در سال 47 در خانواده ای مذهبی از سلاله ی فاطمه زهرا (علیها السلام) چشم به جهان گشود و دوران طفولیت را با مشقات فراوان پشت سر گذاشت و سپس دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با علاقه و اشتیاق پشت سر نهاد و در زمانی که سال سوم راهنمایی را می خواند وارد پایگاه بسیج محل، به نام امام حسین (ع) شد و هیچ گاه از سنگر مسجد جدا نبود تا اینکه آموزش رزم انفرادی را فرا گرفت و به منطقه ی عملیاتی جنوب اعزام گشت و با استقرار در گردان پیاده در اولین نبرد در عملیات محرم حضور فعال داشت و از ناحیه ی کتف مجروح گشت و تا مدتی خانواده ی او از مجروح شدنش مطلع نشدند. پس از مدتی فعالیت در تبلیغات پایگاه  و محل لشگر 14 امام حسین (ع) اعزام و با آموزش رزم کوهستانی وارد منطقه ی غرب (پیرانشهر) شد که با رشادت های فراوان در کنار سردار شهید اسلام ردانی پور در عملیات والفجر 2 جان خود را فدای اسلام نمود و بدن مطهرش پس از قریب دو ماه به خانواده اش تحویل داده شد.


جلوه هایی از شهید:
شهید برای هر ورود و خروج از منزل سلام و خداحافظی میکرد. نمازش را اول وقت می خواند. در مسجد شرکت می نمود. از کتابخانه مسجد کتاب به امانت می گرفت و مطالعه می کرد. دارای معرفت زیاد بود و به خواهرانش در درس ها کمک می کرد. یک بار مجروح شده بود ولی به ما اطلاع نداد. در پایگاه امام حسین (ع) فعالیت داشت.


پیام شهید:
پیامم به شما این است که به نماز جمعه و جماعت اهمیت داده و در کارها صبور و شکیبا باشید و تا حد امکان به زیر دستان خود کمک کنید. نماز را اول وقت بر پا کنید و در مسجدها شرکت گسترده داشته باشید.


گلبرگ های خاطره:
در عملیات محرم بی سیم چی بود. هنگام عبور از منطقه ی مین، چون طول میدان مین حدود یک کیلومتر بود به فرمانده خود گفت: چون طول میدان وسیع است ممکن است وسط میدان کانالی باشد و نیروهای بعثی کمین کرده باشند، خوب است یک گروه جلو بروند و گروهی همین جا مانده و هوای آن ها را داشته باشند، که در این لحظه نیروهای بعثی عراق از کانالی در میدان مین شروع به بالا آمدن کردند و تدبیر او کارساز شد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی