شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید مرتضی صادقیان
نام پدر: حسنشهید مرتضی صادقیان
تاریخ تولد: 1344
محل تولد: رهنان
شغل: کارگر کارخانه ریسندگی و بافندگی
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/5/24
محل شهادت: بصره
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
مرتضی صادقیان در شهریورماه سال 1344 در خانواده ای مذهبی در رهنان پا به عرصه ی وجود گذاشت. به علت استعداد و ذوق عجیبی که داشت توانست تا سوم راهنمایی را با نمرات عالی و با موفقیت به پایان رساند. او بعد از تمام کردن دوره ی راهنمایی به علت مشکلات خانوادگی نتوانست به تحصیل خود ادامه دهد برای همین در کارحانه ای مشغول به کار شد. در این مدت او دائماً به فکر جبهه و شرکت در خط مقدم بود تا اینکه توانست رضایت اولیا و مسئولان کارخانه را کسب کند. بعد از طی دوره ی آموزشی، از طرف بسیج به جبهه ی جنوب اعزام شد و موفق گردید که در عملیات رمضان شرکت نماید، که در این عملیات بیش از ده کیلومتر به داخل خاک عراق پیشروی کردند و مزدوران بعثی را به عقب راندند، با استقرار نیروهای رزمنده در منطقه ی عملیات او به مرخصی آمد، در حالی که بیش از ده روز مرخصی داشت چهار روز آن را تمام نکرده بود که دوباره به جبهه برگشت و هنوز چند روزی از رفتن مجددش به جبهه نگذشته بود که خبر شهادتش را آوردند. او در شرق بصره در تاریخ 61/5/24 به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
از ویژگی های این شهید می توان به علاقه ی او به مجالس مذهبی و انجام تکالیف دینی را نام برد. در جلسات قرائت قرآن که در سنگرهای انقلاب یعنی مساجد برگزار می شد، شرکت می نمود. قبل از انقلاب هم در تظاهرات زیادی شرکت می کرد.


پیام شهید:
سلام بر شهیدان راه حق که با نثار خونشان مسئولیت سنگینی بر دوش تک تک ما گذاشتند. ما باید از همین الان تصمیم بگیریم زینب گونه خون شهیدان را پاسداری کنیم. برادران این انقلاب مرحله ی حساسی را پشت سر می گذارد. و برای اینکه اساس ظهور امام مهدی (عج) فراهم شود باید گوش به زنگ نایبش بود. و او را یاری نمود تا هر چه زودتر ان شاء الله امام زمان (عج) ظهور کنند و دنیا را پر از عدل و داد نمایند. اگر من در این راه شهید شدم افتخار کنید و هیچ ناراحت نباشید و اگر لازم شد همه ی برادرانم را به جبهه بفرستید. صبر و استقامت داشته باشید و در هر حالی خدا را از یاد مبرید. ما باید از این جهان برویم پس چه بهتر که مرگ در راه خدا را انتخاب کنیم. مردم عزیز، نماز را سبک نشمارید و درباره ی رهنمودهایی که امام عزیزمان درباره ی نماز می دهد فکر کنید.

تصاویر شهید:

شهید مرتضی صادقیان


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

  • محمد صادقیان
  • روحش شاد و یادش گرامی باد 
    برادرزاده شهید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی