شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید رضا موجودی
نام پدر: اسماعیلشهید رضا موجودی
تاریخ تولد: 1337
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار
یگان اعزام کننده: سپاه پاسداران
تاریخ شهادت: 61/2/17
محل شهادت: شلمچه
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید رضا موجودی در سال 1337 در شهر رهنان به دنیا آمد. پس از طی سال های اولیه ی کودکی در محیطی سرشار از معنویت وارد مدرسه شد و تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد. در مدت تحصیل ضمن مطالعه ی کتاب های درسی خود به کار نیز مشغول شد. قبل از انقلاب در شکل دهی حرکت های مردمی و مبارزات نقش مؤثری داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جلسات و کلاس های مذهبی در جذب و سازماندهی نیروهای جوان و نوجوان زحمت زیادی متحمل شد، به طوری که بسیاری از شهدا و رزمندگان محل، افراد شرکت کننده در آن جلسات و کلاس ها بودند. رضا در تشکیل کمیته ی محل فعالیت داشت.در سال 59 با حضور در منطقه ی محروم سیستان و بلوچستان همکاری خود را با سپاه شروع کرد و عضو سپاه شد و به محض شروع جنگ تحمیلی به جبهه های غرب اعزام شد. پس از پایان مأموریت جهت حفاظت از بیت حضرت امام خمینی (ره) به جماران رفت. با اتمام این مأموریت به کربلای جنوب اعزام و در تاریخ 61/2/17 در منطقه ی عملیاتی شلمچه به دیدار معشوق شتافت و به درجه ی رفیع شهادت نایل گردید.


جلوه هایی از شهید:
او فردی پر کار و تلاش گر بود. برای نماز اول وقت و اقامه ی نماز در مسجد اهمیت زیادی قایل بود و با قرآن خیلی مأنوس بود و اغلب قرآن می خواند. همواره دیگران را به اخلاص در عمل و دوری از گناه توصیه می کرد و خود نیز در عمل این چنین بود.


پیام شهید:
امام را دعا کنید. از ابرقدرت ها نترسید که آن ها به کوه پشم می مانند که وزش باد آن ها را فرسنگ ها دور می برد، و قطره ای باران آن ها را تخت زمین می کند. هدفم از رفتن به جبهه انجام فرمان خدا و رضایت اوست که نسبت به وظیفه ی شرعی خود به اندازه ی تواناییم در جهت اصلاح جامعه بکوشم. برادران و خواهران من، رفتنم به جبهه از روی هیچ احساس، تحریک، غرض و انتقامی نیست بلکه برای اصلاح می باشد.


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۱)

شادی روح شهدا صلوات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی