شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید قاسم علی یاری
نام پدر: کریمشهید قاسم علی یاری
تاریخ تولد: 1342
محل تولد: رهنان
شغل: سیمانکار
یگان اعزام کننده: بسیج
تاریخ شهادت: 61/6/2
محل شهادت: خرمشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
وی در سال 1342 در شهر رهنان اصفهان در خانواده ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد و از همان کودکی در کار کشاورزی به پدرش کمک می کرد. وقتی به سن 7 سالگی رسید وارد مدرسه شد ولی 2 سال بیشتر به تحصیل ادامه نداده بود که به کارگری پرداخت تا مخارج خانه را تأمین نماید. اما روح بزرگ او میل به پرواز در آسمان عشق و شهادت داشت. چگونه می توانست فریاد " هل من ناصر ینصرنی " حسین را بشنود و پاسخ ندهد. سرانجام قصد جبهه نمود. بعد از اینکه با اعزام او موافقت شد، عازم نبر حق علیه باطل شد. در اعزام بعدی با نبردهایی دلاورانه، در تاریخ 61/6/2 در خرمشهر به شهادت رسید.


جلوه هایی از شهید:
از خصوصیات این شهید عزیز این بود که ایشان همیشه شروع کننده سلام بود و به همه ی افراد کوچک و بزرگ سلام می کرد. دیگر اینکه ایشان همیشه اهل نماز جماعت و منبر بود و در هر فرصتی که به دست می آورد حتماً به این کار رو می آورد.


پیام شهید:
شما ملت شهید پرور ایران باید همان طور که تا کنون فرمان حضرت امام خمینی را اطاعت کرده اید، اکنون هم پشتیبان امام امت باشید و لحظه ای دست از حمایت ایشان بر ندارید. به سرمایه داران هشدار می دهم که دست از احتکار و گرانفروشی و ظلم نسبت به ملت ایران بردارند وگرنه با قهر انقلابی ملت اسلام روبه رو خواهند شد.


گلبرگ های خاطره:
خاطره ای از پدر شهید: موقع برداشت سیب زمینی های ما رسیده بود، او همه را گونی گونی کرده و به اصفهان برد و برگشت و در حالی که خیلی خسته و کوفته شده بود و فردایش نیز باید به جبهه می رفت هیچ گونه اعتراض و ابراز ناراحتی نکرد. فردا هر چه اقوام و نزدیکان درخواست کردند که ایشان یک روز دیگر بماند گفت: نه، من باید همین امروز عازم جبهه شوم و وظیفه ی خود را انجام دهم. رفت و دوازده روز بعد از آن شهید شد.


یادش گرامی  و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی