شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

شهید صمد تقی یار
نام پدر: رحیمشهید صمد تقی یار
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: نجار
یگان اعزام کننده: ارتش
تاریخ شهادت: 61/3/2
محل شهادت: پیرانشهر
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید صمد تقی یار در سال 1341 در خانواده ای متعهد و مذهبی در شهر شهید پرور رهنان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت را به خوبی و خوشی در کنار پدر و مادر در زادگاهش گذرانید. از کودکی عشق و علاقه ی خاصی به دستورات اسلامی در وجودش موج می زد. از همان اوایل کودکی به کمک پدر شتافت و او را در امر کشاورزی یاری نمود. مدتی هم به حرفه ی نجاری پرداخت. سپس برای دفاع از انقلاب اسلامی راهی خدمت مقدس سربازی گردید و عشق و علاقه ی بی اندازه اش به جبهه و دفاع از میهن او را به جبهه کشاند، تا از میهن اسلامی خود پاسداری نماید و سرانجام همانند دو برادر دیگرش به نهایت آرزوی خود رسید و شربت گوارای شهادت را نوشید.


جلوه هایی از شهید:
پشتکار و جدیت در کار، تعاون و همکاری، ایثار و فداکاری، خوشرویی، اهمیت به مسائل مذهبی، احترام به والدین از خصوصیات او بود.


پیام شهید:
قبل از انقلاب امام دستور داد که سربازان از سربازخانه های طاغوت فرار کنند. حالا هم باید طبق دستور حضرت امام از مملکت و میهن اسلامی خود که وظیفه ی شرعی همه ی ماست دفاع کنیم و از امام و انقلاب اسلامی حمایت کنیم.


گلبرگ های خاطره:
خانواده ی شهید نقل می کند: بیست روز قبل از رفتن به جبهه پیرانشهر در خواب می بیند که برادرش یدالله تقی یار زخمی شده و خودش هم همراه برادرش بر دوش مردم حمل می شود. خودش تعبیر این خواب را شهادت خود عنوان می کرد. سرانجام همان شد که در خواب دیده بود و به دست اشرار مسلح کومله در منطقه ی پیرانشهر در حین پاسداری از میهن اسلامی خود به درجه ی رفیع شهادت نایل آمد.


تصاویر شهید:

شهید صمد تقی یار

شهید صمد تقی یار

شهید صمد تقی یار


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی