شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان

شهدای شهر رهنان

پایگاه اطلاع رسانی شهدای شهر رهنان
ایمیل : Shahidan.Rehnan@gmail.com

جستجو
ویژه ها
سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی

سردار شهید سید اکبر اعتصامی

سردار شهید محمد زاهدی

سردار شهید یدالله تقی یار

آخرین نظرات

سردار شهید سید ابوالفضل صدیقی
نام پدر: سید مهدیشهید سید ابوالفضل صدیقی
تاریخ تولد: 1341
محل تولد: رهنان
شغل: پاسدار
یگان اعزام کننده: سپاه زاهدان
تاریخ شهادت: 60/2/28
محل شهادت: آبادان
زیارتگاه: گلزار شهدای شهر رهنان


زندگینامه:
شهید سید ابوالفضل صدیقی در اول فروردین سال 41 در شهر رهنان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در همانجا و تحصیلات متوسطه را در اصفهان گذراند. در ایام تحصیل دانش آموزان را علیه رژیم شاه تشویق می نمود و با تلاش زیاد توانست انجمن اسلامی والعصر را پایه ریزی نماید. او در شهریور 59 به عنوان مسئول آموزش سپاه انتخاب شد و به چابهار عزیمت کرد و بعد از مدتی به جبهه ی آبادان اعزام شد و بالاخره در تاریخ 60/2/28 در ایستگاه هفت آبادان در حین انجام وظیفه بر اثر اصابت ترکش به ناحیه ی گلو و گردن به لقاء الله پیوست.


پیام شهید:
شمع شدن در ظلمت و دریدن پرده ی سیاهی ها را انتخاب نمودم. باشد تا بسوزم و به دیگران روشنایی بخشم.
راه ما، هدف ما، مکتب ما و آرمان مقدس امام ما پیروز نمی شود، مگر با ریختن خون ما. پس ای شمشیرها، گلوله ها، ترکش ها مرا دریابید و بدانید که ما عاشقان شهادتیم و از مرگ باکی نداریم. خون ما حرکت می آفریند نه سکون، ولی شما نمی فهمید.
ای برادران و خواهرانم: به جای گریه با پرچمی قرمز و لبخندی مسرور بر سر مزارم بیایید و در شادی ام که از شوق شهادت است سهیم شوید. امام را یاری نموده گول ظاهر فریبی لیبرالیست ها را نخورید که نمی خورید.


گلبرگ های خاطره:
برادر شهید می گوید: بارها از پدرم شنیدم که می گفت ابوالفضل را در سن 5 سالگی به مناسبت یکی از اعیاد مذهبی با خود به دیدار آیت الله خادمی (ره) بردم. رسم بر این بود که طلاب به نوبت دست آیت الله خادمی را که در کناری نشسته بود می بوسیدند و 10 ریال عیدی می گرفتند. وقتی نوبت به ابوالفضل رسید نزدیک رفت و پیشانی آیت الله خادمی را بوسید ولی دست او را نبوسید. حاضران، ابوالفضل را تشویق به خم شدن و بوسیدن دست آیت الله خادمی نمودند، اما ابوالفضل در جواب گفته بود چرا خم شوم، مگر او کسیت من فقط برای خدا خم می شوم و سجده می کنم.
حضرت آیت الله خادمی با شنیدن این سخنان از زبان یک بچه ی 5 ساله تعجب نمود، مبلغ 20 تومان به او عیدی داد و او را بوسید و تا آخر عمر از پدرم جویای حال ابوالفضل می شد.


تصاویر شهید:

شهید سید ابوالفضل صدیقی

شهید سید ابوالفضل صدیقی

شهید سید ابوالفضل صدیقی

شهید سید ابوالفضل صدیقی


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

نظرات  (۲)

وحش شاد

  • سید مرتضی صدیقی
  • پسر عمو جان سلام  خاطره ای که پدرم از شما برایم تعریف کرده است را بسیار دوست دارم و به دلیریت حسادت میکنم .
    شهید ابوالفضل صدیقی در روز تولد محمدرضا شاه پهلوی که همه ساله در مدارس  سرتاسر کشور جشن گرفته میشد با دلیری تمام و بدون داشتن هیچ ترسی اقدام به شکستن قاب عکس محمدرضا شاه میکند و با ناسزا گفتن به طاغوتیان و ساواکیان حاضر در جشن این برنامه فاسد را کلا به هم میریزد .
    این مدرسه بعد از انقلاب اسلامی و شهادت ابوالفضل جان عزیزم به احترام ایشان نامگذاری شد این مدرسه در خیابان ابن سینای اصفهان واقع شده است . روحت شاد همیشه من و تمامی پسر عمو ها بیاد تو بزرگمرد هستیم . 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی